Internetshoppen, wie doet het niet? Lekker vanuit je luie stoel of de bank items die je leuk vindt aanklikken, bekijken en bestellen. Geen onflatteuze tl-balken in te krappe pashokjes, geen opdringerige verkoopsters of rijen voor de kassa en de bestelde items lekker thuis op je eigen tijd en in je eigen spiegel passen. Ik ben fan!
Een tijdje geleden werd ik benaderd door iemand van Sans-Online, met de vraag of ik met hen wilde samenwerken en een review wilde schrijven op mijn blog. Ik kreeg een shoptegoed en ben eens op mijn gemak rond gaan snuffelen op de website.
Sans-Online is een webshop die je waarschijnlijk wel kent, al is het alleen van naam. Ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd een beetje huiverig was van de vermelding dat ze merkkleding verkopen, maar daar is veel verschil in!
Als je tegen mij over merkkleding begint, denk ik gelijk aan het duurste segment. Gucci, Prada, Guess, dat soort onbetaalbare mode. The real high fashion, zeg maar… Gelukkig bestaat er ook betaalbare merkkleding. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ONLY, Vero Moda, Mexx en VILA.
Op de website van Sans kun je in de menubalk bovenin meteen een overzicht zien van alle merken die verkocht worden en dat is een indrukwekkende lijst! Sans-Online richt zich met name op de kleding (dames, heren en basics), maar heeft ook een redelijke collectie accessoires met onder meer tassen, sjaals, riemen en beenmode.
De keuze in kleding is op z’n zachtst gezegd enorm. Handigheidje is dat als je op een rubriek klikt, je meteen een onderverdeling krijgt op merk. Wil je bijvoorbeeld kijken in de rubriek jassen, kun je meteen kiezen uit maar liefst 11 verschillende merken, waaronder EDC, Garcia en Object. Als je echt merk georiënteerd op zoek bent naar een bepaald item is dat dus heel handig!
Met zoveel items is het lastig om een keuze te maken, maar het is gelukt! Ik was gelijk al gaan kijken bij ONLY, want dat vind ik een leuk merk. Uiteindelijk is het een stoer imitatieleren hesje geworden. Een bikerjack zonder mouwen, zeg maar. Zo’n vestje wilde ik al een tijd, maar nog niets gevonden naar mijn zin. Meestal vind ik ze te dik of te lang of geen mooi materiaal.
Als je bij Sans-Online iets voor 16:00 uur bestelt, heb je het de volgende dag al in huis en ook betaal je geen verzendkosten bij bestellingen boven de € 25. Dat noem ik nog eens service! Ik bestelde het ONLY-vestje donderdagavond laat.
De volgende dag moest ik weg en ik baal er altijd van als de post net geweest is als ik niet thuis ben. Meteen na mijn bestelling ontving ik mail met daarin een bevestiging van de bestelling en een link naar de MySans pagina, waar je terechtkunt voor een overzicht van je bestellingen en gegevens.
Vrijdagmorgen ontving ik nogmaals een mailtje, dit keer de verzendbevestiging. En inderdaad: zaterdag werd mijn pakketje bezorgd door SelektVracht. Supersnel dus! Ondanks dat ik ergens mee bezig was op het moment dat de bestelling bezorgd werd, kon ik mijn nieuwsgierigheid niet langer bedwingen en heb ik het vestje gelijk gepast. Hij is echt superleuk en precies wat ik zocht, dus heel erg blij mee! Hieronder een collage met een paar foto’s van het item!
Gaaf is ie, hè? Ik had gelijk al allemaal outfit combinaties in m’n hoofd waarmee ik het kan combineren. Hij is niet al te dik dus echt bedoeld als gilet en niet als bodywarmer. De afwerking is ook heel mooi en met leuke details. Handig is dat de flappen van de kraag ook vast te zetten zijn met een drukker, zodat ze ook netjes op hun plek blijven zitten als je het los draagt.
Hiernaast een foto van mij waarop ik het draag. Ik ben geen ster in het maken van outfitfoto’s en meestal ben ik er ook te lui voor, maar ik ben zo blij met m’n nieuwe aanwinst dat ik hem toch wel even vast wilde leggen! De slotconclusie? De website van Sans-Online staat inmiddels bij mijn favorieten en ik zal in de toekomst vast en zeker nog eens iets bestellen bij deze webshop!
Mega slechte ervaring! Dit zal ik overal delen ook en ik heb al meerdere gehoord met niet al te beste ervaringen, vooral de laatste tijd. Ik had een broek besteld, toen ik hem binnenkreeg, leek al te zijn gedragen, hij pilde wat op sommige plekken, tevens was het niet de goede maat. Ik heb hem teruggestuurd. Ik kreeg een reactie terug dat ik hem gedragen zou hebben en ze het niet als retour konden verwerken, ze hebben de broek teruggestuurd naar mij en ik moest daar zelfs weer verzendkosten voor betalen van 3,95. Ik heb dit nog nooit meegemaakt wat een slecht bedrijf! Ik heb ze gevraagd of ze de artikelen niet eerst nakijken alvorens te versturen, dat hadden ze gedaan zeiden ze. Maar bij meerdere reviews, zoals de persoon hier onder mij lees ik net, heeft een verkeerd shirt ontvangen, er wordt dus zeker weten niet goed gekeken wat er Verzonden wordt, pas op, gewaarschuwd mens telt voor 2!!
Dat klinkt inderdaad als een bijzonder slechte ervaring. Ik moet zeggen dat ik zelf al lange tijd niet meer bij deze webshop heb besteld omdat ze gewoon nit echt iets naar mijn zin hadden (dit artikel is overigens ook al acht jaar oud…) en dat ik weleens vaker van slechte ervaringen heb gehoord en ook dat er sprake zou zijn van kinderarbeid. Al heb ik geen idee of wat waar is, want een gerucht wordt snel de wereld in geholpen. De ervaringen die ik zelf tot nu toe heb gehad met dit bedrijf waren prima, maar je kunt maar net de pech hebben.
Dit bedoelde ik eigenlijk ook voor de review van Karin, sorry dan ging er wat fout. Maar een review schrijven met als beloning een shoptegoed is toch wel apart. Zie dat eigenlijk als omkoping. Ik heb al vele malen contact gehad met Sans online en ben wel klaar met ze..en de reviews heb ik al geplaatst op Trustpilot etc.
Het schrijven van een review in ruil voor een shoptegoed of enige andere vorm van verdienste, is hetzelfde als dat jij werkt voor je geld. Overigens ben ik zeer kritisch in de keuze met welk bedrijf ik wel of niet wil samenwerken. Er zijn ontelbare bloggers die alles doen om maar gratis spullen te scoren. Zelf schrijf ik alleen over bedrijven waar ik achter sta. Ik had al eerder kleding besteld bij Sans Online en ben er nooit ontevreden over geweest. Vandaar dat ik besloot het aanbod om samen te werken met dit bedrijf, aan te nemen. Dat heeft niets met omkopen te maken.
Zoals ik al schreef, heb ik buiten deze eenmalige samenwerking, geen enkele connectie met het bedrijf en is het uiten van je ergernis op mijn blog dus eigenlijk vrij nutteloos, behalve dan dat je er mogelijk anderen mee ergert (waaronder mij). Nogmaals erg vervelend van je slechte ervaringen en je zal zeker niet de enige zijn, maar ik kan je hiermee helaas niet verder helpen. Als je er klaar mee bent zou ik zeggen dat verdere reacties plaatsen en daarmee energie verspillen ook niet langer nodig is.
Klopt helemaal. Totaal geen service als er iets met je kleding misgaat. Ze geven je meteen de schuld. Shirtje van 100 % katoen gewassen op 30 graden en er zat geen model meer in binnen twee weken. Een shirt van Jack en Jones en die stelde mij in het gelijk. Ook Jack en Jones hebben contact opgenomen met Sans online en die kregen ook te horen dat ze een eigen garantie/retourenbeleid hadden waar ze geen inspraak in hebben. Ik leg alle bewijzen op tafel dat ik niet verkeerd gewassen heb en nog weigeren ze ook maar enige service te verlenen. Als je belt zeggen ze ik ga niet in discussie en dit is ons standpunt. Ja daar heb je het dan maar mee te doen. Fijn bedrijf is het dan. Zulke bedrijven moeten gewoon ten onder gaan. En het enige waar ze op scoren is de snelle verzending. Maar voor mij telt een betere afhandeling van klachten meer dan de snelle verzending. Als je met de bewijzen komt moet je het okk gewoon toe kunnen geven en niet de klacht meteen als onterecht afhandelen
Hoi Jeroen. Ik weet niet helemaal waar je op doelt met ‘klopt helemaal’. Dit is een review van de webshop. Zelf heb ik nog geen slechte ervaringen met het bedrijf, maar er kan natuurlijk overal eens iets mis gaan. Behalve het schrijven van deze review, heb ik ook verder geen connecties met het bedrijf.
Jammer dat je zulke negatieve ervaringen hebt, maar het lijkt me in dit geval verstandiger deze bij de webshop zelf te deponeren of desnoods bij een platform als Radar of Kassa. Dit is gewoon een persoonlijke blog, niets meer en niets minder. Evengoed bedankt voor het reageren…
Nou, als ik jullie was zou ik maar eens op trustpilot of reviewspot.nl gaan kijken. Plus 1/3 van hun facebookreviews zijn slecht. Ze versturen soms kapotte kleding, vervolgens meld je dat netjes, en krijg je gewoon geen service, je moet het artikel gaan betalen! Omgekeerde wereld toch? Je mag met niemand bellen, omdat het een webwinkel is geven ze geen persoonlijke service maar alleen per mail. Ze zoeken niet naar een oplossing, en slaan de deur gewoon keihard dicht. Ik zit eraan te denken om naar de politie te stappen!
Jammer dat je zulke slechte ervaringen hebt. Ik heb zelf al meerdere keren bij deze webshop besteld en eigenlijk nooit vervelende ervaringen gehad. Eén keer duurde het vrij lang voordat mijn pakje bezorgd werd, maar dat was ook alles.