Zo’n beetje halverwege augustus begon mijn oude computermuis kuren te vertonen. Er was op zich nog wel mee te werken, maar het scrollwiel weigerde meer dan eens dienst en ook de linker- en rechtermuisknop gingen steeds vaker haperen. Tijd voor een plan de campagne! Een nieuwe muis! Degene die ik had was van het merk Prestigio en allang niet meer te verkrijgen, maar ik heb er voor mijn doen wél heel lang mee gedaan. Toch zeker zes á zeven jaar!

Wat volgde was een langdurige en lastige zoektocht die ik eigenlijk niet echt had zien aankomen. Ik heb nooit enorm hoge eisen gesteld aan muizen, kocht meestal gewoon de eerste de beste die goed in de hand lag en z’n werk deed.

Toch lukte ‘t dit keer maar niet om iets te vinden wat 100% naar tevredenheid was. Ik dacht mijn nieuwe partner in crime te hebben gevonden in de Trust GXT 152 gaming mouse (ondanks dat ik nooit zo’n fan van dit merk ben geweest), maar die begon vrij snel kuren te vertonen, dingen die m’n oude muis in zijn laatste maanden pas ging doen.

In de weken die volgden, bestelde ik 25 verschillende muizen van uiteenlopende merken en kon er niet over uit dat het blijkbaar zó lastig was om een degelijke computermuis te vinden voor een niet al te hoog bedrag. Het is weliswaar iets waar ik dagelijks mee werk, maar om er €40 of meer aan uit te geven vind ik nogal overdreven en past daarnaast ook niet in mijn budget.

Uiteindelijk was één van de laatste muizen een blijvertje. De Rapoo M500. Een merk waar ik nooit van gehoord had, maar het is een fijne en degelijke muis die prettig in de hand ligt en mijn eerste draadloze muis sinds jaren (het tijdperk van de irritante zendertjes blijkt voorbij).

Daarnaast is het een stille muis, die je inderdaad nauwelijks hoort bij gebruik. Omdat ik een sterk ontwikkeld en bijzonder gevoelig gehoor heb, ben ik vrij allergisch voor harde geluiden en ik kom er door deze muis pas achter hoe irritante het klikken van muisknoppen eigenlijk is!

Brownies van Bol.com

Leuk extraatje is dat deze muis, net als mijn oude, ook rood met zwart is. Tja, het oog wil ook wat. Waar je pas achter komt nadat alle afgekeurde exemplaren retour zijn, is dat er bij veel bestellen ook veel fout kan gaan. Niet verwerkte retouren, betalingen die maar niet teruggestort worden. Bol.com had ‘t maar druk met mijn telefoontjes. Het leek er zelfs even op dat ik zelf een pakketje naar een verkeerd adres had gestuurd, maar dat bleek uiteindelijk toch niet het geval.

Vervolgens werd op 1 oktober een plat en zwaar pakje door de brievenbus geduwd. Plof, zei het op de deurmat. Omdat er op dat moment geen bestelling meer open stond, had ik geen idee wat het was en was verrast om een doosje van The Brownie Box aan te treffen. Met daarin zes van de meest heerlijke brownies die ik ooit heb gegeten! Cadeautje van Bol.com. Kleine tegemoetkoming voor het ongemak. Kijk, dat noem ik nou nog eens klantenservice!

Wat voor eisen stel jij aan een computermuis? Of heb je een laptop?